" Chciałbym wiedzieć co można było by ,robić lepiej na złoto." - Tu pokazałeś Autorze dobre, poprawne rzemiosło.
To już bardzo dużo. :)
Teraz musisz szkolić oko. :)
Nieustannie oglądać dobre zdjęcia, żeby nauczyć się dostrzegać to "coś" co sprawia, ze oglądającym szczeny opadają i z kapci ich wyrywa. ;)
1. Kompozycja
Robiąc zdjęcia obserwuj tło. Jest to trudne, bo oczy widzą przestrzennie, jest paralaksa itd. Potem na płaskim, czyli na zdjęciu, wychodzą takie rzeczy, jak głowa zlewająca się z czymś na horyzoncie itp.
Tutaj lepiej by było minimalnie się pochylić, żeby głowa wyszła (choć częściowo) ponad linię horyzontu (przecięła ją), bo obecna styczność głowy z horyzontem zmniejsza wyrazistość tematu i "przymula" kompozycję.
2. Moment
Lepiej jest poczekać na jakiś bardziej określony, czyli mniej przypadkowy moment. Tutaj nie wiadomo, co oznacza gest ręki; czy to niechęć, czy kobieta Cię odgania, czy zaprasza, czy chce coś powiedzieć.
To już bardzo dużo. :)
Teraz musisz szkolić oko. :)
Nieustannie oglądać dobre zdjęcia, żeby nauczyć się dostrzegać to "coś" co sprawia, ze oglądającym szczeny opadają i z kapci ich wyrywa. ;)
Robiąc zdjęcia obserwuj tło. Jest to trudne, bo oczy widzą przestrzennie, jest paralaksa itd. Potem na płaskim, czyli na zdjęciu, wychodzą takie rzeczy, jak głowa zlewająca się z czymś na horyzoncie itp.
Tutaj lepiej by było minimalnie się pochylić, żeby głowa wyszła (choć częściowo) ponad linię horyzontu (przecięła ją), bo obecna styczność głowy z horyzontem zmniejsza wyrazistość tematu i "przymula" kompozycję.
2. Moment
Lepiej jest poczekać na jakiś bardziej określony, czyli mniej przypadkowy moment. Tutaj nie wiadomo, co oznacza gest ręki; czy to niechęć, czy kobieta Cię odgania, czy zaprasza, czy chce coś powiedzieć.