Dzięki za opinie; chyba powinienem co nieco wyjaśnić, co niniejszym czynię:
ten portret jest wykonany z użyciem obiektywu o ogniskowej 50 mm przy w pełni otwartej przysłonie (f/1,4) i niemal minimalnym dystansie ostrzenia (56 cm), stąd wspomniane przez @mellisanę i @krzysztofakarpinskiego nieostrości, znamionujące bardzo płytką, w tym przypadku, głębię ostrości.
Na widoczne przerysowania perspektywiczne miał duży wpływ bliski dystans do modela.
Światło: próbowałem tu bliskiego portretu w skromnym świetle: wieczorem w domu, więc w sztucznym, domowym świetle: z góry halogeny w żółtawych oprawach, światło główne: świetlówka pierścieniowa (widać w oczach), o ciepłej barwie, balans bieli: ustawiany manualnie z pomocą szarej karty.
Do Mell :) : dzięki, będzie więcej Kuby ..., a jeszcze dzisiaj wstawię ... niespodzianka !
Do Krzysztofa: lewy bark nie świeci:),sposób kadrowania pozostawię bez komentarza, to jest pełny kadr.
portret przyjemny
ten portret jest wykonany z użyciem obiektywu o ogniskowej 50 mm przy w pełni otwartej przysłonie (f/1,4) i niemal minimalnym dystansie ostrzenia (56 cm), stąd wspomniane przez @mellisanę i @krzysztofakarpinskiego nieostrości, znamionujące bardzo płytką, w tym przypadku, głębię ostrości.
Na widoczne przerysowania perspektywiczne miał duży wpływ bliski dystans do modela.
Światło: próbowałem tu bliskiego portretu w skromnym świetle: wieczorem w domu, więc w sztucznym, domowym świetle: z góry halogeny w żółtawych oprawach, światło główne: świetlówka pierścieniowa (widać w oczach), o ciepłej barwie, balans bieli: ustawiany manualnie z pomocą szarej karty.
Do Mell :) : dzięki, będzie więcej Kuby ..., a jeszcze dzisiaj wstawię ... niespodzianka !
Do Krzysztofa: lewy bark nie świeci:),sposób kadrowania pozostawię bez komentarza, to jest pełny kadr.