Nie rozumiem maniery "zaslaniana" tekstura krawedzi pomiedzy plaszczyznami, ktora buduje uklad przestrzenny i jest punktem odniesienia.
W dodatku jest to niekonsekwetne (tylko po lewej stronie) przez co kompozycja nie ma rownowagi.
Bez glosu.
2019-04-20 11:28:59
nowikowa
oj no trudno, lubie ta teksture (winietke), tekstury maja to do siebie, ze sa nierownomierne, zreszta uwazam, ze nie naduzywam tekstur w moim pracach, no ale ok
Chyba sie nie rozumiemy. Nie chodzi o charakterystyke tekstury i jej nierownomiernosc tylko o to co spod niej widac, a co zakrywa calkowicie.
Zwroc uwage na lewa strone kadru, tam spod tekstury widac krawedz oddzielajaca blat od sciany, a z prawej tekstura zakrywa ja calkowicie i zaburza przestrzenny odbior.
2019-04-20 11:36:38
nowikowa
mi nie zaburza, taki urok martwej natury ale to tylko moja opinia, nie chce przytaczac przykladow ani polemizowac, rozumiem Twoje zdanie, pozdrowki
wiesz Tomek, tak teraz mysle, ze ja nie lubie za bardzo przytaczac przykladow innych uzytkownikow portalu, bo nie wiem czy oni sobie tego zycza, wiec nie wiem za bardzo jak z tego wybrnac :-) uwazam po prostu, ze w martwej naturze wazny jest klimat obrazu i odczuwanie pewnej przyjemnosci czy zadowolenia spogladajac na nie, zreszta chyba jak w kazdej innej kategorii rowniez, ale w tej jakby bardziej, i chyba nie zawsze musi byc wszystko widac, no dobra to ja tyle
Chodzi mi o zachowanie logiki. Skoro pokazujesz krawedz pomiedzy blatem i sciana to chyba ma to jakis cel - rozgraniczenie plaszczyzn, a wiec pokaznie przestrzennosci ukladu. Po co wiec zamazywac to tekstura w innym miejscu? Jakie jest tego uzasadnienie? Inne niz "a, bo ja tak kocham tekstury".
Nie ma to nic wspolnego z komfortem ogladania i zadowoleniem.
A przykladow nie musisz podawac, bo (nawet jesli istnieja) moze rzeczywiscie uzytkownicy sobie tego nie zycza.
:)
2019-04-20 12:19:50
nowikowa
nigdy sie Tomek z reguly w ten sposob nie tlumaczylam... "zrobilam tak bo tak mi sie podoba, bo tak lubie", troche mam w sobie pokory
Oko tak ma, że najpierw kieruje się w stronę obszarów ostrych lub łatwo identyfikowalnych.
W tej pracy, nieszczęsna krawędź po lewej, gra pierwsze skrzypce. Od niej zaczyna się czytanie obrazu.
Stąd pytanie, czemu tak?
Co w tej krawędzi takiego interesującego, że Autor ją uwypuklił?
Nie idzie tego zrozumieć.
P.S. Tekstury też można edytować i stemplować kiedy nie pasują ich maziaje ;)
2019-04-20 13:06:23
nowikowa
rozumiem, juz, widze, bede teraz uwazala, moglam przewrocic teksture na druga strone
W dodatku jest to niekonsekwetne (tylko po lewej stronie) przez co kompozycja nie ma rownowagi.
Bez glosu.
Zwroc uwage na lewa strone kadru, tam spod tekstury widac krawedz oddzielajaca blat od sciany, a z prawej tekstura zakrywa ja calkowicie i zaburza przestrzenny odbior.
Nie ma to nic wspolnego z komfortem ogladania i zadowoleniem.
A przykladow nie musisz podawac, bo (nawet jesli istnieja) moze rzeczywiscie uzytkownicy sobie tego nie zycza.
:)
Oko tak ma, że najpierw kieruje się w stronę obszarów ostrych lub łatwo identyfikowalnych.
W tej pracy, nieszczęsna krawędź po lewej, gra pierwsze skrzypce. Od niej zaczyna się czytanie obrazu.
Stąd pytanie, czemu tak?
Co w tej krawędzi takiego interesującego, że Autor ją uwypuklił?
Nie idzie tego zrozumieć.
P.S. Tekstury też można edytować i stemplować kiedy nie pasują ich maziaje ;)
https://www.fotoferia.com/portfolio/nowikowa/photo/242026&status=pub
https://www.fotoferia.com/portfolio/nowikowa/photo/241536&status=pub
https://www.fotoferia.com/portfolio/nowikowa/photo/240469&status=pub
https://www.fotoferia.com/portfolio/nowikowa/photo/239420&status=pub&p=2
https://www.fotoferia.com/portfolio/nowikowa/photo/239534&status=pub&p=2
itd.
Wszystkiego Dobrego na te Swieta :-)