Problem, jaki mam z tą pracą, to gradient światła na obrusie, który mocno rozjaśnia się w kierunku dolnej krawędzi kadru.
2017-01-16 21:00:44
marcel
Światło pada z lewej i również z tej strony wystaje pewien gzyms, murek który najprawdopodobniej stanął na drodze światła i zostawił delikatny cień na obrusie przy ścianie.
Mz, nie do końca wyszło, bo pierwsze co ciągnie wzrok to zapraska na obrusie, potem, swoją jasnością, obrus na pierwszym planie.
Przy zestawieniu jasnego obrusa z ciemną ścianą trzeba solidnie nad światłem popracować.
No i o jedno uszko w tym barszczu za dużo. Mam na myśli dzbanek i kielich.
Albo jedno, albo drugie, albo ( ale trudno ustawić) oba po jednej stronie, bo są prawie identycznej wysokości (na płaszczyźnie kadru, nie w realu)
2017-01-19 22:38:35
marcel
Jeśli chodzi o obrus to uważam, że jest za mało pognieciony
No właśnie. U Ciebie obrus wygląda jak niedopilnowany. :P
Albo wymiętosić, albo uprasować.
Piękny przykład podałeś w linku na potwierdzenie mojej tezy, ze rozstawienie kielicha i dzbana po kątach to nie był najlepszy pomysł. ;)
2017-01-19 22:57:31
marcel
Mam też wersję z dzbankiem i kielichem po jednej (prawej stronie), ale zdecydowałem się na tę wersję w linii po przekątnej. A tak na marginesie to za szybko działam: zrobione foto i zaraz wstawione. Powinienem najpierw popatrzyć na nie ze 3 dni :).
Piszesz o przekątnej na linii dzbanek - kielich?
Dla kompozycji tutaj nie ma to żadnego znaczenia, bo oba przedmioty są w GO i są podobnej wysokości.
Kielich "u wrót" Twojej pracy, bo czytamy od lewej, stoi niczym strażnik na warcie, broniący dostępu do kadru.
Zobacz, ze w przytoczonym przez Ciebie przykładzie nic nam nie przeszkadza w dostaniu się do wnętrza kompozycji. W tym jej siła.
No i jeszcze jedno, masz 4 przedmioty w kadrze ... hmmmmm ;)
Szybko się liczy. Cztery przedmioty plus owoce. :)
Zobacz jak w pierwszym linku, malarz sprytnie zakamuflował nieestetyczną przerwę miedzy przedmiotami.
U Ciebie w wersji z kielichem i dzbanem po prawej, kielich oddala się od kompozycji, nie "klei" się do reszty. Lepiej by było bez niego.
2017-01-19 23:34:28
marcel
Lepiej by było tego nie wstawiać :(...............
Przy zestawieniu jasnego obrusa z ciemną ścianą trzeba solidnie nad światłem popracować.
No i o jedno uszko w tym barszczu za dużo. Mam na myśli dzbanek i kielich.
Albo jedno, albo drugie, albo ( ale trudno ustawić) oba po jednej stronie, bo są prawie identycznej wysokości (na płaszczyźnie kadru, nie w realu)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Willem_Claesz_Heda#/media/File:Willem_Claesz._Heda_005.jpg
Z resztą się zgadzam, tak sobie wyszło.
Albo wymiętosić, albo uprasować.
Piękny przykład podałeś w linku na potwierdzenie mojej tezy, ze rozstawienie kielicha i dzbana po kątach to nie był najlepszy pomysł. ;)
Dla kompozycji tutaj nie ma to żadnego znaczenia, bo oba przedmioty są w GO i są podobnej wysokości.
Kielich "u wrót" Twojej pracy, bo czytamy od lewej, stoi niczym strażnik na warcie, broniący dostępu do kadru.
Zobacz, ze w przytoczonym przez Ciebie przykładzie nic nam nie przeszkadza w dostaniu się do wnętrza kompozycji. W tym jej siła.
No i jeszcze jedno, masz 4 przedmioty w kadrze ... hmmmmm ;)
https://mareks.flog.pl/wpis/11666758/#w
Zobacz jak w pierwszym linku, malarz sprytnie zakamuflował nieestetyczną przerwę miedzy przedmiotami.
U Ciebie w wersji z kielichem i dzbanem po prawej, kielich oddala się od kompozycji, nie "klei" się do reszty. Lepiej by było bez niego.